Çalıştığımız özel sektör, kamu gibi alanlardan hangisinde çalışıyor olursak olalım normal çalışma sürelerimiz içerisinde çalışmalarımızı sürdürüyor olmamız gereklidir. Ücretimizi ve sosyal olanaklarımızın sağlanabilmesi için gerekli olan bu çalışma eylemi hastalık, ölüm ve bunun gibi zoraki durumlar içerisinde askıya alınıp çalışılamayabilir. Herhangi bir hastalık durumunda çalışamayacaksak bile çalışmadığımız günün ücretini de alabilmemiz için hastane tarafından hasta olduğumuza dair onayı olan bir raporumuz bulunmalıdır.
Bu rapor işverene teslim edildikten sonra işveren sosyal güvenlik sigortamıza raporumuzu bildirerek çalışmadığımız günün ücretinin Sosyal Güvenlik Kurumunun tarafımıza ödemesi işlemini sağlar. rapor paramızın ödenip ödenmedi bilgilerine sosyal güvenlik kurumunun internet sitesi üzerinden bilgilerimizi girerek ulaşabiliriz. Yaptığımız bu sorgulamalar sonucunda rapor parası emanet alındı ibaresi gelebilir. Rapor parası emanete alındı Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan veri girişleri sonucunda alınan bir bildirimdir.
İşverenin ödeme yapılması için sosyal sigortalar kurumuna yaptığı ödeme bildirimi ile işçinin belirtilen dönem içerisinde çalışmadığına dair bildirimin rapor baz alınarak inceleme yapılması aşamasında gelen bir bilgilendirmedir. Rapor paraları kontrol edilerek onaylandıktan sonra işçiye banka yoluyla ödenmektedir.
SGK RAPOR PARASI SORGULAMA İÇİN :