Başbakanlık vatandaşların sorunları, talepleri ve şikayetlerine daha kısa süreler içerisinde ve doğrudan yanıtlar verebilmek ve çözümler sunabilmek için sosyal platformu en etkin şekilde kullanmaya başladı. Doğrudan Başbakanlık tarafından yürütülen bu çalışma kapsamında vatandaşlara doğrudan sorularına yanıt verebilmek amacı ile Başbakanlık İletişim Merkezi adlı bir sistem kurdu.
Vatandaşlar bu sistem sayesinde doğrudan Başbakanlığı’ndan bilgi edinme kanunu kapsamında kamu kurumları ve valiliklerden talep edebilecekleri bilgileri BİMER aracılığı ile talep edebiliyor. Aynı zamanda kamu kurumlarına ilişkin istek, şikayet ve önerileri de bu sistem aracılığı ile doğrudan Başbakanlığa iletebilmektedir.
BİMER Başvuru Sorgulama Nasıl Yapılır?
Son olarak ise kamu kurumlarının genel müdür ve üst seviyede olan yöneticilerinin etik dışı yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin olarak da ihbar ve şikayet gerçekleştirebiliyor. BİMER resmi sitesinden online başvuruda bulunabileceği gibi Alo 150 hattı ile de kolayca başvuruda bulunulabiliyor. Vatandaşlar BİMER sorgulama ile de başvurularına ilişkin durum ve sonuç bilgilerine ulaşabiliyor.
Başvuru yapan vatandaşlar BİMER’ in resmi sitesindeki BİMER sorgulama ile kolayca başvurularına ilişkin sorgulama yapabiliyor. Bu sorgulama kimlik bilgileri verilerek ve verilmeden olarak iki şekilde yapılabiliyor. Yani başvuru sırasında kimlik bilgilerini verenler TC kimlik numaraları ve başvuru sayısı ile sorgulamalarını yaparken, kimlik bilgilerini vermeyenler başvuru tarihi ve başvuru sayısı ile BİMER sorgulamalarını yapabiliyor. Böylece vatandaşlar yaptıkları başvurularının akıbetini güncel olarak internetten takip edebiliyor.
BİMER BAŞVURU SONUCU SORGULAMA İÇİN: