Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bünyesinde 2006 yılından bu yana hizmetlerini sürdürmekte olan Sosyal Güvenlik Kurumu sigorta mükelleflerinin daha kaliteli hizmet standartlarında hizmetlerden yararlanabilmesi amacı ile sunduğu hizmetlerde kapsamı son derece geniş bir noktaya ulaştırdı. Özellikle sigorta hizmetlerindeki köhneyen yapının modern çağın standartlarını yakalayabilmesi amacı ile kurulmuş olması da SGK’ nın bugünkü yoğun ve teknolojik hizmetlerini daha iyi şekilde açıklıyor.
Hizmet standartlarında her geçen teknolojiyi daha etkin bir şekilde kullanmaya başlayan Sosyal Güvenlik Kurumu yeni hizmete sunduğu SGK danışma hattı ile sigorta mükelleflerine sorunlarında daha aktif şekilde yardımcı oluyor. Özellikle sigorta mükellefleri bu hizmet öncesinde hatırlanacağı gibi herhangi bir konu ya da sorun hakkında bilgi alabilmek için ilgili, bilgi sahibi veya yetkili bir kişi bulma konusunda büyük sorunlar yaşayabiliyordu. Hatta SGK dışında bu konuda az çok bilgi sahibi olan kişiler ile yalan yanlış işlemler gerçekleştiriliyordu ki bu durumda daha büyük sorunların oluşmasına neden olabiliyordu.
SGK Danışma Hattı Numarası
Ancak Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yeni hizmete sunulan SGK danışma hattı aracılığı ile sigorta hizmetlerine ilişkin olara her türlü bilgiyi artık kolayca alabilmek mümkün hale geldi. Alo 170 servisi olarak tanıtılan bu danışma merkezinde soru, öneri, eleştiri, ihbar, şikayet, başvuru ve diğer talepleri kolay ve hızlı şekilde çözüme kavuşturabilme imkanı sunuyor.
Sigorta, çalışma güvenliği ve daha pek çok Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı hizmetlerine ve hizmet kapsamında bulunan konuya ilişkin haftanın 7 günü 24 saat ALO 170 hattı aranabiliyor.