Devlet vatandaşların haklarını arayabilmesi ve koruyabilmesi için kanunlar belirlemiştir. Bu sayede vatandaşlar haklarını ve görevlerini daha iyi bir şekilde öğrenmiş olmaktadırlar. Her alanda olduğu gibi tüketicilik konusunda da kurallar tüketici hakları ile belirlenmiştir. Bu sayede hem üreticiler hem de tüketiciler haksızlığa uğramamaktadırlar. Bazı durumlarda tüketiciler üreticiyi şikâyet etme hakkına sahihtir. O durumları şu şekilde özetleyebiliriz:
Mal ya da hizmet alınırken tüketiciye yapılan ayıp
Satıcının yapılan sözleşmede haksız şartlara sahip olması
Taksitle alınan bir malın taksitinin erken ödemesinin yapılması halinde erken ödeme indiriminin yapılmaması
Devren tatil şeklinde satın alınan tatilin sözleşmeye uygun olmaması ya da gereğinden pahalı olması
Satın alınan paket tur hizmetinin sözleşmeye uygun olarak düzenlenmemesi
Ön ödemeli olarak satın alınan mal ya da hizmetin gereği gibi ya da zamanında teslim edilmemesi
İnternetten ya da televizyondan alınan bir malın zamanında teslim edilmemesi ya da cayma hakkı kullanıldığı halde Paranın iade edilmemesi
Bankalardan alınan kredinin erken ödenmesine rağmen gerekli faiz indirimin yapılmaması ya da yanlış yapılması
Yukarıdaki durumlarla karşılaşıldığı zaman tüketiciler firmayı ya da üreticileri şikâyet etme hakkına sahiptirler. Bu sayede alamadıkları mal ya da hizmetlerini elde edebilirler. Fakat bunun için şikâyetin değerlendirilmesi ve olumlu şekilde sonuçlandırılması gerekmektedir. Tüketiciler şikâyet sonuçlarını online olarak internet üzerinden yapabilirler.
ONLİNE TÜKETİCİ ŞİKÂYET SORGULAMAK İÇİN