İdarelerce e-borç sorgulama işlemi çoğunlukla tüzel kişiler tarafından kullanılmaktadır. İdarelerce e-borç sorgulama sayesinde kamu kurumları firmaların bilgilerin ile borçlarına daha kolay şekilde ulaşabilmektedir. Bu sayede vatandaşlara yeni bir hakta kazandırılmış olmuştur. Bu sorgulamayı yapmak için sorgulama yapacağınız firmanın özel bir izni ve size vereceği şifreye ihtiyaç duyulmaktadır. Daha sonra internette kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaparak o firma ile ilgili tüm bilgiler öğrenilebilir.
Sistem nasıl işlemektedir?
Sisteme giriş yapabilmek için öncelikle kurumun kendine ait bir kullanıcı adı ve şifresi olması gerekmektedir. Bu bilgiler girilerek sisteme giriş yapılır. Ardından sorgulama yapılacak olan firmanın sicil numarasının bilinmesi gerekmektedir. Sicil numarasının yanı sıra sgk il ve şube kodunun da biliniyor olması gerekmektedir. İl ve ilçe kodu da girdikten daha sonra sistem firma ile ilgili olan pek çok bilgiyi size sunmaktadır. Bu bilgiler arasında firmanın çalışanları ve çalışan sayısı, sigorta bilgileri ve çalışanlarının SSK ödemeleri, var olan borçları ya da senetleri yer almaktadır.
İdarelerce e-borç sorgulama işlemi genellikle bankalardan kredi alınırken yapılan bir işlemdir. Kredi almak için bankaya yapılan başvuru sonrasında çalışma belgesi verilmektedir. Bu belge sorgulanırken bu sistemden yararlanılmaktadır. Bu sayede kredi isteyen kişinin doğruyu söyleyip söylemediği de ortaya çıkmaktadır.
İdarelerce e-borç sorgulama işlemi sayesinde artık bilgilere daha kolay ulaşılabilmekte ve bu sayede de işlem süresi kısalmaktadır.
İDARELERCE E-BORÇ SORGULAMA İÇİN
İDARELERCE E-BORÇ SORGULAMA
