Bu haber kez okundu.

BTK'ya Şikayetler Artıyor!

Bilgi Teknolojileri Ve İletişim Kurumu’nun yoğun olarak çalıştığı bir bölüm de vatandaşlar tarafından yapılan şikayetlerin değerlendirilmesi. 2015 yılının baz alındığı raporda kurum tarafından hazırlanan verilere göre kuruma yapılan şikayetlerin yüzde 47,2 mobil hizmetleri yönelik oldu. Mobil olarak yapılan bu şikayetlerde özellikle operatörlerin uyguladığı farklı paketler ve faturalandırma hizmetleri nedeniyle sorunların yaşandığı açıklanırken vatandaşların büyük bir kısmının bu konuda sorun yaşadığı görüldü.

Hazırlanan raporda kuruma yapılan şikayetlerde yüzde 30’luk bir artışın olduğu görülürken toplamda 91 bin 374 şikayetin kuruma iletildiği belirtildi. gelen şikayetlerin sektörel bazda da analizlerinin yapılması ile birlikte farklı verilerin elde edildiği işlemlerde sektörel bazda en çok telekomünikasyon sektörü ile ilgili şikayetlerin iletilmesi dikkatlerden kaçmadı.

Kuruma bildirilen şikayetlerde operatörler tarafından yüksek faturalandırmaya maruz kaldığını söyleyen vatandaşların sayısı oldukça çok olurken kişilerin tarifelerine bağlı olmaksızın fatura ödemek zorunda kaldığı ifade edildi.

Gelen şikayetler incelendiğinde GSM operatörlerini kapsayacak bir şekilde faturalandırmalarda yeni bir düzenleme yapılması beklenirken şu an için devlet tarafından böyle bir düzenleme ya da çalışma bulunmuyor. Vatandaşların uygun fiyatlar ile konuşma hayali operatörler tarafından gerçekleştirilen çeşitli çalışmalar ile engellenirken yüksek faturaların ödenmesi verilen taahhütler nedeniyle de zorunlu kılınıyor. 

Anahtar Kelimeler:
BTKBTK şikayet
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.